A' Κύκλος - Εισαγωγικό
Μέρα 1η
- Εισαγωγή στο Animation.
- Τεχνικές και κατηγοριοποιήσεις.
- Προβολή παραδειγμάτων από κάθε τεχνική (2d, stop motion, 3d) και βίντεο με τη διαδικασία δημιουργίας τους.
- Τα στάδια πριν την παραγωγή. Σενάριο και Σχεδιασμός (Storyboard, Styleframe, Design).
- Εισαγωγή στην Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας.
- Δημιουργία απλών σχημάτων. Το περίγραμμα και το γέμισμα.
- Χρώμα.
- Επίπεδα.
- Χρήση πινέλων. Ζωγραφίζοντας ψηφιακά.
- Άσκηση: Δημιουργία animation με ψηφιακές μεθόδους, το παράδειγμα μιας μπάλας που αναπηδά.
Μέρα 2η
- Φωτογράφιση μαθητών για την δημιουργία ψηφιακών χαρακτήρων για animation.
- Εισαγωγή εικόνας σε πρόγραμμα ψηφιακής επεξεργασίας.
- Διαδικασία επιλογής αντικειμένου και αποκόλλησης από το περιβάλλον.
- Δημιουργία ψηφιακού χαρακτήρα για animation.
- Κίνηση ψηφιακού χαρακτήρα.
- Άσκηση: Δημιουργία ψηφιακού animation ενός χαρακτήρα που περπατά.
Μέρα 3η
- Εισαγωγή στο projection mapping.
- Ιστορική αναδρομή και παρουσίαση τεχνικών που έχουν χρησιμοποιηθεί από τις αρχές του 20ου αιώνα, έως σήμερα.
- Πού χρησιμοποιείται το projection mapping? Παραδείγματα εφαρμογής.
- Γνωριμία με λογισμικό προσαρμογής προβολής σε γεωμετρία. Εξοικείωση με την έννοια της μάσκας και του πλέγματος.
- Εισαγωγική ασκηση 01: μαρκάρισμα περιγραμματος/ακμών μακετας.
- Εισαγωγική ασκηση 02: ανάθεση διαφορετικού χρώματος σε καθεμία από τις πλευρές της μακετας.
- Παρουσίαση demo project και pipeline (ακολουθία σταδίων εργασίας για mapping σε μακέτα.
- Παρουσίαση τελικής άσκησης: “Οδός Ονείρων”. Προβολή μίας εικονικής αθηναϊκής γειτονιάς στη μακέτα, όπου τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν ένα animation στους εσωτερικούς χώρους των κτιρίων, συνδυάζοντας τις τεχνικές των προηγούμενων ασκήσεων.
- Ανάθεση επιφάνειας εργασίας κάθε μαθητή και επεξεργασία σεναρίου.
- Προετοιμασία υλικού για το τελικό animation.
Μέρα 4η
- Επεξεργασία και σύνθεση των τελικών animations.
- Δοκιμές προσαρμογής προβολής και δημιουργία μάσκας για κάθε βίντεο.
Μέρα 5η
- Τελευταίες πινελιές!
- Παρουσίαση.
Β' Κύκλος - Προχωρημένο
Μέρα 1η
- Σχεδιασμός χαρακτήρα (Character Design). Εισαγωγή και παραδείγματα. Ανάπτυξη ιδεών για τη δημιουργία ενός χαρακτήρα - μορφολογικά στοιχεία, προσωπικότητα και δράσεις. Σκίτσα και προσχέδια.
- Δημιουργία σεναρίου για ένα animation.
Μέρα 2η
- Δημιουργία του δισδιάστατου χαρακτήρα σε ψηφιακό περιβάλλον (σύνθεση απλών σχημάτων), με δομή για χρήση σε animation.
- Σχεδιασμός του περιβάλλοντος που διαδραματίζεται η ιστορία.
Μέρα 3η & 4η
- Εισαγωγή των στοιχείων σε πρόγραμμα δημιουργίας 2d animation.
- Κίνηση του χαρακτήρα και επιμέρους δράσεις.
- Ήχος.
- Δημιουργία τίτλων.
- Παραγωγή τελικού βίντεο και μεταφόρτωση σε ιστοσελίδες προώθησης βίντεο (vimeo, youtube κλπ).
- Παρουσίαση παραδειγμάτων διάδρασης.
Μέρα 5η
- Διάδραση με κίνηση του χαρακτήρα σε πραγματικό χρόνο.
- Τελική παρουσίαση.